tirsdag 24. april 2012

Godt norsk

Fembøring ,flott handtverk laget av en gammel mann fra Lofoten.

Her snakker vi om tålmodighetsarbeid..

Man kan lese mer om de forskjellige Nordlandsbåtene  på nettet.

Vesken t min vakre Nordlandsbunad.

Sjal og sølje. Sølja fikk æ i konfirmasjonsgave fra mine kjære tanter.
Flott ny uke. Nydelig vær i nord ,sol og fin temperatur. Tida flyr, og æ må begynne å se over bunaden min. Kanskje den har krympa i løpet av vinteren. Kem veit , skjer ofte  her nord . Trur d har noe m de teperaturforskjellene å gjøre..... eller ? Noen som veit ka som skjer ?E så stolt av min nordlandsbunad. E ikkje noen broderer, men har faktisk brodert den sjøl. tålmodighetsarbeid. E opptatt at vi tar vare på gode norske tradisjoner og håndtverk. Flere bilder av bunaden i mai.. Båten  e en gave æ fikk laga t min kjære. Ha en alle tiders dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar. Ann :)